TALLINN – STOCKHOLM

Bara bilderna från kameran här, får se om det blir lite mobilbilder sen.
3 2Vi tog ju kryssningen från Stockholm till Tallin för nån vecka sen. Var ganska halvkass på att ta upp kameran, men några bilder fick jag! Här är vi framme i Tallinn efter en natt på båten, spännande att se nåt nytt.
4Några av dom första sakerna vi gjorde var att äta. Vi hade typ fem olika servitriser, en som tog beställningen, en som kom med drickorna, en som kom med oregano m.m. En annan sak som vi märkte var, JUICE. Mannen som håvade in oss undrade om han möjligtvis kunde få ställa sitt juicepaket på vårt bord, vi ba ok. Sen kvällen därpå i partyrummet på båten så var det en kille som också ba gick runt med ett juicepaket. Är detta en estländsk grej? Jag vet inte.
6Vi gick runt lite i staden, det var väldigt rent måste jag säga. Inte mycket skräp på marken! Vi gick runt och shoppade också, Jonathan köpte ett par byxor och jag en sån där fantastisk hårkliare.
57Satte oss på restaurang.
8Supergott! Det var rödbeta i salladen, ärligt jättegott??? Passade så bra till vinägern. Sen så var dagen i Tallinn över, det var roligt men vi kände oss rätt så färdiga.
9Vi gillade nog att gå runt på båten mer haha, som små ungar. Här ute på däck, sjukt blåsigt och soligt.
10Blev många såna här.
11Mycket gomat också. Alltså att kunna köpa sojaburgare på restaurang är nog det bästa jag vet, även på Gröna Lund hade dom det. Två tummar upp!!
12Mums.
15Stockholm.
1617Jag var faktiskt också med på resan.
13Enchiladas!!!!! Så mycket kärlek, åååååh. Typ det godaste, bästa jag vet.
14Och så den bästa killen jag vet. Tack för en trevlig resa!!

Leave a Reply

