barcelona

Nu har jag kommit hem från min första utlandsresa!! Det var 25 grader varmt och jag ser lite solrosig ut nog. Det var sjukt härligt och bästa sättet att fira Jonathan på!

Här väntar vi på flygplatsen i Umeå, och sen på Arlanda. Mycket väntande då vi var i stört bra tid överallt.
b1Väl framme i Barca och byggnaderna såg fett coola och fett skumma ut.
b2b3Efter att vi checkat in på hotellet så fick vi ta taxi in till en annan stadsdel för att äta mat. Vi hamnade i Born och det var filminspelning precis bakom.
b4Fortsatte i Born resten av kvällen och märkte att vi nog var tidigast med utelivet, då alla andra fortfarande åt middag. Alltså runt tio.  Blev iaf jag vet inte hur många mojitos, men dom gjorde dom sjukt bra!!! Vi testade jordgubb, vattenmelon, banan, mandarin och XXL.
b5b6Morgonen efter gick vi upp halv nio, jag lite halvbakis, hehe vekling, och sprang runt på riktigt hela dagen. Vi åkte tunnelbana över olika stadsdelar och mina fötter ser fortfarande förjävliga ut. Ville även köpa en bikinitopp, men hittade ingenstans för att det var “höst”. En man vi frågade som inte hade någon aning om vad vi menade, undrade om jag använde den i köket.
b7Tog oss ner till havet och ett av världens största akvarium. Såg hajar och pingviner bland annat.
b8b9b10Sen på kvällen, samtidigt som spanjorerna den här gången, så åt vi middag på det första fina stället. Var asgott och sen fick vi alkoholfri äppelshot?? av vår servitris. Han serverade det med några kakor så Jonathan fick fråga honom vad man gör med det. Tydligen så drack man det bara, bra att veta hehe. Jag var nära att doppa kaka i shotglaset.
b11När vi var klara och gick runt på stan så var det tiotals med män med plastpåsar som sålde “öl”. När man kom nära nog så viskade dom “coke, mdma, weed” och typ visade en liten påse. Alltså varenda gång!! Jag kunde inte hålla mig för skratt vad skumt det var, minst tio stycken under halvtimmen vi var där.

Suddig bild, men sådär stod dom och lurpassa på en!!
b13b12Dagen efter var det mycket varmare, så vi glassade vid poolen och solade (hittade en bikinitopp till slut) i några timmar. Skönaste på hela resan typ mmm. Sen stack vi ut på stan direkt igen och drog och åt. Där så var det iaf en liten flicka som spydde mitt i resturangen, några meter bakom Jonathan. Och jag, med noll pokerface, blev så chockad och lät så högt att tjejen stirrade rakt på mig och grät. Det var fan traumatiskt. 
barAnnars så mådde vi ba. Vi satt i solstolarna tills nån man föste iväg oss.
b16b14Och morgonen efter gick vi upp i ottan och satt på flygplatsens donken redan klockan sju. Landade i Umeå tjugo över fyra, och då blev det raka bums till jobbet! Härligt!
b17Nu är det bara att längta tills Hawaii nästa år!

